Beide nieuwkomers betekenden voor hun respectievelijke constructeur een ommezwaai. Terwijl Citroën destijds een bijzonder brave Xsara had geïntroduceerd, is de C4 origineel en innoverend. Bij Ford gebeurde het tegenovergestelde: de nieuwe Focus werd braver en breekt daarmee abrupt met de omstreden stijl (New Edge
Design) van de vorige generatie. Hun basisfilosofie hebben de constructeurs echter niet gewijzigd. Citroën staat nog steeds voor comfort, terwijl bij Ford rijplezier en een efficiënt weggedrag absolute prioriteiten zijn gebleven. Zal dat volstaan om het hoofd te bieden aan de andere middenklassers, waarvan het merendeel van de verkochte exemplaren diesels zijn met een vermogen tussen 100 en 110 pk?
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf , Peugeot, Peugeot 307 , Opel, Opel Astra , Renault, Renault Mégane , Citroën, Citroën C4 , Ford, Ford Focus , Mazda, Mazda Mazda3
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!