Auto's zijn duur... en dat zal niet snel veranderen! De ene na de andere constructeur kondigt aan zich te willen toeleggen op elektrische modellen, of op de meest winstgevende (en dus duurste) modellen, zo niet op allebei! Luca de Meo heeft marge als prioriteit opgenomen in zijn Renaulution-plan, met Volkswagen heeft een andere ‘populaire’ groep besloten hetzelfde te doen.
>> Lees ook: Luxegoederen
Het concept van de ‘wagen voor het volk’ als symbool van betaalbare vrijheid zou wel eens – nog meer – omgevormd kunnen worden tot een ‘speeltje van de rijken’ als symbool van bevoorrechting... of het scheelt niet veel. Uiteindelijk hebben veel constructeurs – premium of niet – zich toegelegd op de verkoop van hun meest winstgevende modellen om het hoofd te kunnen bieden aan de tekorten, de eindeloze vertragingen en andere onverkwikkelijkheden die aan het licht zijn gekomen of zijn veroorzaakt door de gezondheidscrisis die de wereld nu al meer dan twee jaar teistert. En toch, hoewel deze merken minder verkopen, vullen zij hun zakken, meer dan voorheen in sommige gevallen, zoals BMW bijvoorbeeld. De Volkswagen-groep heeft daarom besloten het aandeel van modellen met een verbrandingsmotor in zijn gamma te verminderen ten voordele van elektrische en premiummodellen. Zullen we dus, na de slechte grap van Volkswagen dat in Amerika zou worden omgedoopt tot Voltswagen, aan weerszijden van de Atlantische Oceaan recht hebben op Cashwagen-dealers?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!