De online vergelijkingstool Money heeft een onderzoek uitgevoerd op basis van gegevens van Google en de SEO-analysetool AHREFS om een klassement op te stellen van de meest gezochte modellen op het internet onder 17 prestigemerken. Bij de afrekening krijgt de Tesla Model S de kroon, voor de historische prestigemerken Rolls-Royce, Bentley of Aston Martin.
Mentaliteitswijziging
Terwijl het concept van een luxewagen in klassiek opzicht gaat over de aanwezigheid van hoogwaardige materialen (hout, leer, metaal) of specifieke uitrusting zoals een koelkastje voor de champagne of comfortabele luxezetels, lijkt het erop dat het internet eerder de aanwezigheid van moderne technologie ervaart als luxueus. Dan mag het zowel over de modernste infotainmentopties gaan als het geautomatiseerd rijden of de technologie onder de motorkap. Een mentaliteitswijziging die het succes van de Model S zou verklaren. Die slaagt erin het klassieke (en vooral Britse) establishment te verslaan, terwijl hij een stuk goedkoper is dan het aanbod van deze merken.
Over-the-air updates, autonome rijfuncties en kunnen Netflixen op een groot centraal display worden dus even belangrijk als elektrisch instelbare massagezetels met klimaatfuncties of een sterrenhemel voor het luxegevoel. De Tesla Model S voert de lijst aan in 29 landen op een totaal van 148. Onder hen ook de Verenigde Staten, Duitsland of Noorwegen, maar ook Bolivia, Mongolië en Afghanistan.
Achter de Model S wordt het podium aangevuld door de Audi A8 (22 landen) en de BMW X7 (19 landen). Het traditionele luxesymbool, de Rolls-Royce Phantom, staat pas op de zesde plaats, terwijl de Bentley Continental GT tiende staat en de Aston Martin Vantage dertiende. Verrassender is een Lincoln op de elfde plek. Range Rover, Jaguar, Lexus, Porsche en Mercedes zijn eveneens te vinden in deze top 17.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!