Borgward werd in 1929 in Duitsland opgericht door Carl Friedrich Wilhelm Borgward, maar verdween in 1961 van de markt. Vandaag, meer dan 50 jaar later, wil de kleinzoon van de oprichter, Christian Borgward, het bedrijf weer opstarten, na een eerdere mislukte poging tijdens de jaren '80. Het in Stuttgart gebaseerde bedrijf wil auto's gaan bouwen die premium, gewaagd en toegankelijk zijn. De constructeur reserveerde alvast een stand op het salon van Genève (tot 15 maart), maar daar staat nog geen nieuw model. Het enige wat er te zien is, zijn een opgefrist merklogo en een oldtimer van de constructeur, een Isabella Coupé van eind jaren '50.
Ondanks de wat teleurstellende stand belooft de constructeur tegen 2016 op zijn minst in Duitsland met een eerste model op de markt te komen. Dat zal geconnecteerd en elektrisch zijn. De auto beleeft zijn werelddebuut op het autosalon van Frankfurt, in september 2015, en tegen 2016 zouden al twee volgende modellen worden onthuld. De geldschieters achter het project komen uit China (Beiqi Foton Motor) en het Zwitserse Luzern, waar Christian Borgward en zijn partner Karlheinz L. Knöss (een zakenman actief in de autosector) in 2008 Borgward AG hebben opgericht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!