De Volkswagen-affaire laat blijkbaar diepe wonden na. Zelfs bij VW-dochters die niets te maken hebben met de beruchte aandrijfgehelen. Zo stelt ItalDesign (eigendom van de VW-groep) in Genève een spectaculaire conceptcar voor waarvan de lijnen geïnspireerd zijn op die van de Lamborghini Huracan. Het aandrijfgeheel verschilt daarentegen volledig. De GTZero maakt namelijk gebruik van een volledig elektrisch geheel.
Modulaire basis
De GTZero mag dan al volledig elektrisch zijn, toch grijpt hij evengoed terug naar oplossingen voor de competitie. De sportieveling wordt namelijk gebouwd op een zelfdragende kooi van koolstof, maar die zou volgens de constructeur modulair zijn, zodanig dat de keuze kan gelaten worden tussen verschillende types van aandrijfgehelen.
500 kilometer rijbereik
De conceptcar die in Genève staat, wordt aangedreven door 3 elektromotoren (2 vooraan en 1 achteraan) waardoor hij 250 km/h kan halen. De GTZero heeft een aangekondigd rijbereik van 500 kilometer en de batterij zou voor 80 procent opgeladen kunnen worden in 30 minuten. Het hele accupack werd in de middentunnel geplaatst, wat ten goede komt aan de verdeling van het gewicht en het zwaartepunt. Deze GTZero maakt ook gebruik van een actieve stroomlijn om zowel betere prestaties neer te zetten als het rijbereik te optimaliseren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!