De Renault Kadjar krijgt een facelift. De zogeheten Phase 2 krijgt een wat strakker getrokken koetswerk dat een vernieuwde led-lichtsignatuur combineert met hertekende bumpers en extra chroomaccenten. De SUV krijgt ook twee nieuwe velgenopties en drie nieuwe lakkleuren: Vert Oural, Bleu Iron en Gris Highland. Die wijzigingen moeten de Kadjar Phase een sterkere persoonlijkheid geven.
Ook binnenin focust Renault op kwaliteit. Het herwerkte interieur verwelkomt een nieuwe module voor de airconditioning, hoogwaardigere afwerkingsmaterialen en een groter aanraakscherm voor het multimediasysteem R-Link 2. Renault gaf de Kadjar Phase 2 ook een nieuwe middenconsole, een verbeterde modulariteit en opgewaardeerde stoelen. Een Franse auto hoort nu eenmaal zo comfortabel mogelijk te zijn.
Meer power, minder dorst
De Phase 2 van de Renault Kadjar krijgt ook een opgewaardeerd motorenpalet. Benzinerijders krijgen de beschikking over de nieuwe, met een partikelfilter gezegende 1.3 TCe die je ook vindt in de Scénic. Die komt in een aantal configuraties: met 140 en 160 pk, telkens in combinatie met ofwel een manuele ofwel een gerobotiseerde versnellingsbak. De Renault Kadjar krijgt ook een nieuwe generatie dieselmotoren, herkenbaar aan het Blue-voorvoegsel. Die zijn 115 of 150 pk sterk.
Renaut biedt de Kadjar Phase 2 opnieuw aan met zowel voor- als vierwielaandrijving. Die met voorwielaandrijving krijgen de Extended Grip-optie die de tractie verbetert in situaties met gereduceerde grip. Die met vierwielaandrijving krijgen drie modi: 2WD, Auto en Lock. Renault vermeldt graag dat de Kadjar een genereuze bodemspeling (20 cm) combineert met interessante aan- en afrijhoeken (respectievelijk 17 en 25°), al weten zij oo dat deze SUV de geasfalteerde wegen zelden zal verlaten.
De Phase 2 debuteert op het Autosalon van Parijs en wordt begin dit jaar gecommercialiseerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!