De SUV-familie van Seat is compleet, nu de Arona en de Ateca het gezelschap krijgen van deze Tarraco. Die 4,74 meter lange en 1,66 meter hoge SUV bouwt op de modulaire MQB-basis van de VW-groep en komt desgewenst als zevenzitter. Met de Tarraco introduceert de Spaanse constructeur een nieuwe vormtaal, die we dus ook op de toekomstige modellen van het merk zullen terugvinden.
Het motorenaanbod klinkt bekend in de oren, met gekende TSI- en TDI-opties. Benzinerijders kiezen uit de 1.5 TSI 150 en de 2.0 TSI 190, dieselrijders uit de 150 of de 190 pk sterke specificatie van de 2.0 TDI. De basismotorisaties komen met voorwielaandrijving en manuele zesversnellingsbak, de topversies krijgen de gerobotiseerde DSG-transmissie met dubbele koppeling en de 4Drive-vierwielaandrijving.
Technologische primeur
Technologisch is de Tarraco helemaal up-to-date. Seat zegent de grote SUV met led-lichten en dynamische richtingaanwijzers, en met de Dynamic Chassis Control met adaptieve dempers voor een optimaal compromis tussen rijcomfort en wegligging. Het interieur wordt gedomineerd door de 10,25 inch metende display van de Seat Digital Cockpit. Kies je voor het optionele Navigation Plus-systeem, dan komt de SUV met gebarenbediening. Een primeur voor Seat.
Zowat alle vandaag gangbare rijhulpsystemen tekenen present. Zo vertrouwt de Seat Tarraco standaard op Lane Assist en Front Assist met detectie van zwakke weggebruikers. Zaken zoals de dodehoekhulp, de verkeersbordherkenning en de actieve cruisecontrole staan op de optielijst. Seat introduceert bovendien Emergency Call, Pre-crash Assist en koproldetectie. De voorverkoop van de Seat Tarraco start nog eind dit jaar, de eerste leveringen volgen begin 2019.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!