Volgens Automotive News zou Mazda van 1 tot 16 oktober niet naar de Porte de Versailles komen in Parijs. Dat zou al de derde belangrijke constructeur zijn die niet deelneemt aan het Parijse salon. Ford en Volvo hebben hun afwezigheid al bevestigd. In de ogen van Ford zijn technologiesalons zoals de CES in Las Vegas of het telefoniesalon in Barcelona interessanter op het vlak van marketing. Volvo wil dan weer de salons beperken tot één per continent en voor Europa werd Genève gekozen. Voor de ‘plaatselijke verkoopbeurs’ in Brussel wordt een uitzondering gemaakt.
Te Frans
Waarom volgt Mazda het voorbeeld van deze merken die ooit tot dezelfde groep behoorden? Waarom blijft het liever in Hiroshima in plaats van te proeven van het bruisende Parijs? Volgens Automotive News zijn de verantwoordelijken in Japan er zich van bewust dat Parijs een belangrijke afspraak is als meest bezochte salon van de wereld. Maar in hun ogen is de impact op de media (en dus de commerciële impact) moeilijk door de grote dominantie van de Franse thuisspelers PSA en Renault.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!