Het Salon van Parijs - ook wel de ‘Mondial de l’Automobile’ - loopt dit jaar van 1 tot 16 oktober, in de expohallen aan de Porte de Versailles. De lijst met afzeggingen is uitzonderlijk lang, en bevat bovendien flink wat belangrijke namen. Zo is er eerst en vooral Volvo, dat er een inmiddels bekende strategie op nahoudt. Op elk continent kiest Volvo om maar op één groot salon aanwezig te zijn. In Europa laten de Zweden zich alleen in Genève zien. Een ander groot merk dat nu het voorbeeld van Volvo volgt is… Ford. De ‘Blue Oval’ stelt dat het zijn budget voor het Parijse autosalon liever besteedt aan andere communicatievormen.
Niets te melden
Ook naar Mazda zal je tevergeefs zoeken in Parijs. Het Japanse merk stelt dat het toch niets nieuw te tonen heeft en skipt daarom liever het autosalon. Dat ligt anders bij Alpine, dat heel wat te vertellen heeft. Toch heeft Renault geen aparte stand gevraagd om de nieuwe berlinette te showen, zonder twijfel omdat het merk niet wil dat het de aandacht moet delen met andere nieuwigheden. Van Bentley, Bugatti en Lamborghini is er evenmin een spoor. Datzelfde kunnen we zeggen van Aston Martin, Lotus, McLaren en Rolls-Royce. Iets minder verbazend, maar ook Cadillac en Chevrolet stuurden dus een ‘dank u, maar nee dank u’ briefje terug naar de Parijse organisatoren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!