Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalons / De IAA van München in het echt én virtueel

Geschreven door Frédéric Kevers op 01-02-2021

Voor 2021 verhuist het grootste autosalon van Duitsland van Frankfurt naar München. Het salon zal zowel fysiek als virtueel plaatsvinden.

Om zoveel mogelijk - buitenlandse - constructeurs te lokken naar zijn Duitse autosalon van 2021, heeft de IAA twee beslissingen genomen. Als eerste verhuist het evenement naar München, na bijna 70 jaar in Frankfurt te zijn doorgegaan. Vervolgens wordt er zowel een echt als een virtueel salon georganiseerd, om de grootst mogelijke aantrekkingskracht te genereren, ondanks de Covid-19-pandemie.

De nationale mastodonten - Volkswagen, BMW, Daimler - zijn aanwezig en de IAA van München zal doorgaan van 7 tot 12 september. Naast de Duitse merken hebben slechts enkele buitenlandse constructeurs hun aanwezigheid al bevestigd, waaronder Ford, Hyundai en verschillende Chinese constructeurs. Aan de andere kant zijn er enkele grote spelers van de Europese automarkt die nog niet hebben laten weten of ze komen, waaronder wereldwijde nummer één Toyota, de Renault-Nissan-Alliantie en de Stellantis-groep.

Naast de traditionele beursstands waar de bezoekers naartoe kunnen gaan - met respect voor de tegenwoordig gebruikelijke sanitaire regels - kunnen de autoliefhebbers ook surfen door de gangen van een virtueel autosalon dat heel wat animaties krijgt om eventuele (nationale en internationale) reisrestricties voor te zijn en het evenement een echte internationale dimensie te geven.

Dubbele aantrekking

Met een dergelijke 'hybride' organisatie wil de VDA, de organisator van het salon, de aantrekkelijkheid van het evenement boosten, zowel voor de exposanten als voor de bezoekers, vooral door het aantal digitale communicatiekanalen te vergroten. Daarnaast zal de nadruk worden gelegd op individuele mobiliteit en op 'holistische' mobiliteit, dat alle actoren en mobiliteitsgebruikers met elkaar verbindt.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten