Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalons / Tokyo Auto Show 2021 geannuleerd voor het eerst in 67 jaar

Geschreven door Frédéric Kevers op 22-04-2021

De Tokyo Auto Show 2021 zal, voor het eerst sinds de eerste editie in 1954, niet doorgaan vanwege de Covid-19-pandemie.

Wegens sanitaire maatregelen in verband met de coronapandemie zal het grootste autosalon van Japan - de Tokyo Auto Show - in 2021 niet kunnen doorgaan. Dit is de eerste keer dat het evenement wordt afgelast sinds het in 1954 van start ging. De show, die tsunami's, aardbevingen en de opkomst van grotere Chinese concurrenten had overleefd, is afgelast... om in de toekomst beter te kunnen bestaan.

Tokyo Mobility Show

Het autosalon is dood, lang leve de mobiliteitsshow. De JAMA - Japan Automobile Manufacturers Association - heeft besloten zijn concept opnieuw uit te vinden, onder impuls van zijn voorzitter, Akio Toyoda, tevens voorzitter en CEO van Toyota. De volgende editie van de belangrijkste autobeurs van Japan zal dan ook meer gericht zijn op mobiliteit in de breedste zin van het woord.

Dit besluit ligt in de lijn van Toyota's wens om in de toekomst een mobiliteitsleverancier te worden, een streven dat door een aantal andere Japanse constructeurs wordt gevolgd. Het valt nog te bezien of de volgende editie, de eerste van de Tokyo Mobility Show, in 2022 of 2023 zal plaatsvinden, wetende dat het een tweejaarlijks evenement is, dat dus voor het laatst doorging in 2019.

"We zijn tot de conclusie gekomen dat het moeilijk zal zijn om onze belangrijkste programma's aan te bieden waar veel bezoekers de gelegenheid hebben om in een veilige omgeving de aantrekkelijke kenmerken van mobiliteit te ervaren. De volgende keer willen we een beter evenement organiseren onder de naam Tokyo Mobility Show.", zegt Toyoda.

Een echt evenement is nodig

Voor Toyoda is het niet voldoende om een virtueel evenement te organiseren, maar moet deze bijeenkomst in direct contact met de realiteit blijven. Bezoekers moeten de gelegenheid krijgen om de voertuigen in het echt te ervaren, aan te raken en te zien.

De inzet is hoog, want de vorige editie trok in 2019 maar liefst 1,3 miljoen bezoekers gedurende 12 dagen, waaruit een hernieuwde aantrekkingskracht blijkt voor dit evenement, nadat 2017 eindigde met slechts 771.200 bezoeken. Deze hernieuwde belangstelling is te danken aan de wens om de bezoekers weer meer te betrekken bij de show, die meer een themapark dan een klassieke handelsbeurs is geworden.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten