Over een jaar zal Audi een GT3-versie aanbieden van de R8 die aan de FIA-reglementen voldoet. Met deze 500 pk sterke bolide (tegenover 420 voor de straatversie) zullen Audi's klanten zich kunnen meten met andere bolides in nationale en internationale races vanaf de herfst van 2009. Omdat het voor een GT3-auto verboden is om vierwielaandrijving te hebben, wordt de race-R8 een achterwielaandrijver. Voor de overbrenging wordt een beroep gedaan op een sequentiële zesversnellingsbak die speciaal voor de R8 GT3 is ontwikkeld. Het uiterlijk van de racewagen onderging enkele wijzigingen, zoals een enorme kofferspoiler. Ook het interieur is aangepast aan het betere circuitwerk, met alcantara kuipstoelen. Fabrieksracer Frank Biela heeft geholpen bij de afstelling van de ophanging van de R8 GT3.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!