De fans van het Japanse merk vallen waarschijnlijk van hun stoel: er rijdt geen enkele fabrieksauto mee in het WRC van volgend jaar. Dat is merkwaardig, want Subaru heeft zijn reputatie net gebouwd op deze sport, vooral dankzij piloten als Colin McRae en Richard Burns. Toch heeft Fuji Heavy Industries, de eigenaar van het atypische automerk, besloten om de handdoek in de ring te gooien. Door matige resultaten en een sterk betwist nieuw FIA-reglement had het merk al besloten om eind 2009 de stekker eruit te trekken, maar het ongunstige economische klimaat heeft die beslissing versneld. Al sluiten de Japanners niet uit dat ze terugkeren in betere tijden. Voortaan blijven dus slechts twee officiële fabrieksteams over in het WRC: Ford en Citroën. Dat is een harde slag voor de autosport, nog erger dan Suzuki dat zich terugtrok uit het WRC en Honda uit de Formule 1. WRC zonder Subaru, dat is zoals F1 zonder McLaren, Renault of Ferrari.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!