Vorige week kondigde Ionity aan dat het 0,79 euro per kWh zou vragen vanaf 31 januari 2020, waardoor het tappen van stroom duurder zou worden dan het tanken van benzine. Maar die nieuwe prijszetting is niet van toepassing voor de constructeurs die tot dit netwerk van ultrasnelle laadterminals behoren. Zo hebben onder meer Audi, BMW, Mercedes, Porsche en Volkswagen al gezegd een voordeeltarief te gaan hanteren voor de gebruikers van hun elektrische voertuigen.
Bij Audi tank je aan 0,33 euro per kWh, gesteld dat je een maandabonnement van 17,35 euro neemt. Porsche hanteert een vergelijkbare logica en vraagt dezelfde 0,33 euro/kWh voor een jaarabonnement van 179 euro, terwijl Volkswagen het oorspronkelijke concept trouw blijft en 8,40 euro voor een volledige laadbeurt vraagt (dus ongeacht de hoeveelheid getapte stroom). BMW en Mercedes gaan voor een tarief van respectievelijk 0,30 en 0,29 euro/kWh, zonder daar extra voorwaarden aan te koppelen, terwijl ook Kia en Hyundai een speciale prijs voorbereiden.
Hoe dan ook, met een Tesla zal je altijd 0,79 euro per kWh moeten neertellen. De eigenaars van een Model 3 zijn veel goedkoper gesteld binnen het eigen Supercharger-netwerk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!