Nissan gaat er prat op als eerste constructeur in Europa een auto te hebben verkocht alleen via Twitter. Dat gebeurde in Galicië, Spanje. Al het contact tussen de plaatselijke dealer Antamotor en de klant Raul Escolano verliep via het sociale netwerk. Een conversatie die zijn vruchten heeft afgeworpen, want de klant bestelde een X-Trail.
#koopeenautoviatwitter
Het begon allemaal met een hashtag van de gebruiker @escolano aan het adres van de Twitter-pagina van Antamotor. Hij vroeg of hij via het sociale netwerk een auto kon kopen met de tag #compraruncocheportwitter (#koopeenautoviatwitter). De dealer antwoordde en een reeks berichten (en zes dagen) later was de koop beklonken.
Periscope
Om de klant zijn Nissan te helpen kiezen, gebruikte de verkoper de app Periscope om de wagen vanuit alle hoeken virtueel te tonen. Raul Escolano moest zich zelfs niet verplaatsen om de auto te gaan halen. Zijn SUV werd thuis geleverd om de onlinetransactie te besluiten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!