Een wagen met verbrandingsmotor koop je toch ook niet met een brandstofslang, waarom zou een elektrische auto dan perse over een laadkabel moeten beschikken? Dat is zowat de redenering van Tesla, nu de Amerikaanse constructeur van elektrische wagens beslist heeft om de losse laadkabel naar de optielijst te verbannen. Al zakt de prijs wel van 400 naar 200 dollar.
VIDEO Supercharger-laadstation wordt in amper 8 dagen uit de grond gestampt
Nu heeft het merk van Elon Musk een goede reden voor die beslissing: de meeste Tesla-eigenaars gebruiken die losse laadkabel toch niet. Meestal laden ze hun elektrische auto op via de Supercharger-laadinfrastructuur en anders thuis, via een Tesla-installatie - de Tesla Wall Connector - die eveneens over een geïntegreerde laadkabel beschikt. Dat wil niet zeggen dat een losse kabel niet handig kan zijn, wanneer je eens elders wat stroom wil bijtanken.
Voor de goede orde: het gaat vooralsnog om een beslissing voor de Amerikaanse markt. Wanneer volgt Europa? En wanneer de andere constructeurs van elektrische auto's?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!