Engeland alleen al zou goed zijn voor zo'n 25 procent van de totale verkoop in Europa van de SUV van Maserati, de Levante. Ook al zou van bij het begin van het project enkel de 3.0-V6 op diesel aangeboden moeten worden in het Verenigd Koninkrijk, is Maserati zopas van gedacht veranderd. Hoewel 95 procent van de verkochte Engelse Maserati Levantes uitgerust zouden moeten zijn met een dieselmotor, "zou het aanbieden van een sportieve versie op benzine, als alternatief voor de Porsche Macan Turbo, niettemin gunstig zijn voor het imago van het merk in Engeland", vertrouwde Mike Briscoe, marketingdirecteur van Maserati, onlangs toe aan onze Engelse collega's van Autocar.
Een toekomstige V8?
De 3.0-V6 van Ferrari zal uiteraard identiek zijn aan het blok dat aangeboden wordt op andere Europese markten. Met zijn 404 pk zal die bovenin het Levante-gamma prijken. Tenminste in eerste instantie. "Wij willen zien hoe het model werkt en hoe de vraag zich ontwikkelt op de markt", preciseerde Briscoe. "De Quattroporte-berline is momenteel ons vlaggenschip, een model dat uitgerust is met een V8. Maar het motorische aanbod van de SUV Levante zal uiteraard eveneens evolueren in de acht jaren van zijn levenscyclus."
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!