Elk jaar vraagt Consumer Reports – het Amerikaanse equivalent van Test Aankoop – bestuurders in de Verenigde Staten naar hun tevredenheid over hun aankoop. En net als in 2015 domineert Tesla het klassement. 91 procent van de eigenaars zou voor een nieuwe aankoop opnieuw voor het merk kiezen. Bij Porsche is dat 84 procent en bij Audi 77 procent. Volgen Subaru (76 procent), Toyota (76 procent), Honda (75 procent), Mazda (74 procent), Chrysler (73 procent), Chevrolet (73 procent) en Lexus (73 procent). Onderaan het klassement vinden we Jeep (60 procent), Acura (58 procent), Infiniti (58 procent), Nissan (58 procent) en Fiat (53 procent).
Enkele details
De studie is enkel gebaseerd op de auto’s van de modeljaren 2014 tot 2017, meer bepaald die die in de showrooms te vinden zijn. Dit jaar namen 300.000 personen deel aan de studie. Zij moesten hun mening geven over hun auto en over de waarschijnlijkheid of ze hetzelfde model of merk opnieuw zouden kopen. Al blijft de top vier onveranderd, zijn er wel wat wijzigingen onderin het klassement. Zo gaat BMW van de 6e naar de 14e plaats. Hetzelfde voor Volkswagen, die gaat van de 16e naar de 24e plaats (net voor Jeep). Hyundai is daarentegen mooi gestegen van de 24e naar de 13e plaats. Net als Lincoln, die stijgt van de 21e naar de 12e plaats.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!