Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Evenementen / Chevrolet-logo is 100 jaar oud

Geschreven door Olivier Duquesne op 22-07-2013

Dit jaar is het honderd jaar geleden dat Chevrolet-modellen - de H-2 Royal Mail en de Baby Grand H-4 - als eerste een vlinderdaslogo kregen opgespeld. Sindsdien werd het embleem geregeld opgefrist.

Het is dit jaar op de kop een eeuw geleden dat William C. Durant, medeoprichter van Chevrolet, op het idee kwam om de modellen van het merk een vlinderdas als logo te geven. Het embleem prijkte aanvankelijk eerst op de neus van de H-2 Royal Mail 1914 en Baby Grand H-4 en sierde sindsdien de meer dan 215 miljoen Chevrolets die wereldwijd van de band zijn gelopen.

De origines van het logo zijn niet helemaal duidelijk en er doen verschillende verhalen de ronde. Volgens sommige bronnen vond Durant inspiratie bij het behangpapier in een Parijs hotel, tijdens een wereldreis in 1908. Maar Durant vrouw beweert dat haar man het logo zag tijdens een vakantie in Hot Springs in 1912, in een reclame voor brandstof. En dochter Margery vertelde in haar boek 'My Father' in 1929 een veel prozaïscher versie, waarbij haar vader het logo tijdens de maaltijd gewoon op een servet tekende. Sommigen zien in de kruisvorm van het merklogo ook een verwijzing naar de Zwitserse roots van Louis Chevrolet. Die zou zijn aandelen eind 2013 verkopen - inclusief de rechten op de merknaam - na een geschil met William Crapo Durant.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten