De Audi RS 5 heeft een nieuwe look gekregen. Zowel de Coupé als de Sportback volgen de facelift van de A5 en de S5, maar dan in RS-verpakking. Naar het voorbeeld van de RS 6 Avant en de RS 7 Sportback krijgt de RS 5 een extra dosis agressiviteit ingespoten, waarbij vooral de bredere wielkasten en de hertekende diffusor in het oog springen. Desgewenst levert Audi Sport de details in het zwart, inclusief de RS-logo's en de vier Audi-ringen. Binnenin valt vooral de nieuwe multimediamodule op, met een display van 10,1 inch en de meest recente MIB3-software aan boord.
Onder de motorkap
De facelift verandert niets aan het aandrijfgeheel. De Audi RS 5 grijpt opnieuw naar een 2,9 liter-biturbobenzine, goed voor een vermogen van 450 pk voor een maximumkoppel van 600 Nm. Die power wordt op het asfalt gezet via een Tiptronic-achttrapsautomaat en via de Quattro-vierwielaandrijving. Geholpen door de Launch-controlehulp sprint de RS 5 in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u, de maximumsnelheid van 250 km/u kan op vraag verhoogd worden naar 280 km/u. Standaard staat deze Audi op de RS-sportvering, maar ook de hydraulische DRC-ophanging behoort tot de mogelijkheden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!