Ford Performance blijft aan de GT sleutelen, wat resulteert in een herwerkte versie van de V6-biturbo. De 3,5 liter-krachtbron wint 13 pk, waardoor het vermogen nu piekt op 660 pk. Maar wat deze GT echt sneller moet maken, is de verbeterde koppelkromme van het Ecoboost-blok. De modificaties gaan verder dan nieuwe software voor het motormanagement, Ford verving de zuigers, plaatste grotere intercoolers en morrelde aan de ontsteking.
Om de motor beter gekoeld te houden tijdens circuitgebruik, paste Ford ook het design van de neussectie aan. Dankzij de uit titanium vervaardigde en 4 kilogram lichtere uitlaatlijn van Akrapovic klinkt de GT ook anders. Aan het onderstel wordt niet geraakt, al krijgen de actieve dempers van de Ford GT wel een aangepaste kalibratie in de rijmodus Track.
Je kan de 2020-specificatie van de Ford GT ook krijgen als Liquid Carbon, waarbij het lakkleurtje weggelaten werd en het koetswerk zijn naakte koolstofvezel toont. Racestrepen behoren uiteraard ook tot de mogelijkheden, net zoals de Gulf-uitmonstering waarin de 24 Uur van Le Mans tot twee keer toe gewonnen werd (in 1968 en 1969). Die wordt vanaf nu geleverd met het startnummer #6 in plaats van #9. Zowel de Liquid Carbon als de Heritage Edition krijgen uit carbon vervaardige velgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!