Je ziet hem niet echt vaak op Belgische wegen opduiken, maar dat kan je ook van andere Honda’s zeggen. Het Japanse merk heeft het moeilijk bij ons, zelfs de compacte en dus in een populair marktsegment actieve HR-V slaat niet echt aan. Alle beetjes helpen natuurlijk, dus misschien laten enkele nieuwe troeven de Belgische invoerder toe om er toch wat meer klanten voor te strikken.
De voorbumper heeft nu diepere luchtinlaten en cirkelvormige mistlichten, de koplampen zijn standaard voorzien van projectorlenzen met nieuw ontworpen led-dagrijverlichting. Achteraan is er een donkere verchroomde versiering voor de achterklep, de lichten daar zitten in donkerdere lensbehuizingen. Voor de topuitvoeringen zijn er nieuwe 17-duimvelgen en een uitlaatpijp met een afwerking in chroom. Op die HR-V’s zijn zoveel de koplampen als de achterlichten volledig tot led-units opgewaardeerd.
Betere kwaliteit
In het interieur, waarvan we nog geen foto’s krijgen, zijn er voorin nieuwe en een betere steun verlenende stoelen. En ook stofjes en leder van een betere kwaliteit. Gebeurt er dan wel iets meer onder de motorkap? Niet echt, Honda heeft het nog altijd over een atmosferische 1,5 liter op benzine van 130 pk met keuze uit een manuele zesbak en een (tegen meerprijs) CVT. Een Active Noise Cancellation moet laagfrequente ruis zelfs nog efficiënter onderdrukken, door microfoons en audiosignalen die ze als het ware in omgekeerde fase “bestrijden” via de luidsprekers. De vernieuwde HR-V wordt vanaf oktober leverbaar, later volgen nog een krachtigere 1.5 VTEC met turbo en de 1.6 liter op diesel. Maar dan zijn we al in 2019.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!