Net als de doordeweekse Hyundai i30, krijgt de leukste versie van allemaal een facelift toebedeeld. De vernieuwde i30 N krijgt dezelfde scherpe neus met het nieuwe koplampdesign, een grotere grille en luchtgordijnen op de voorbumper om turbulentie in de wielkasten te vermijden. Ook de achterkant is nieuw in het geval van de hatchback (de Fastback is gelijk gebleven), met nieuwe achterlichten en, zo lijkt het, nog dikkere uitlaten.
Kilo's snoeien
Je kan de Hyundai i30 N nog steeds krijgen in twee versies: standaard, of met Performance Package. Die laatste heeft nu 5 pk en 39 Nm extra tegenover de pre-facelift, voor een totaal van 280 pk en 392 Nm. Ook nieuw aan de Performance Package zijn de nieuwe 19-duims gesmede velgen, die in totaal 14,4 kilo aan onafgeveerd gewicht besparen tegenover de oude gegoten velgen. Op de optielijst staan nu ook lichtgewicht kuipzetels die nog eens 2,2 kilo minder wegen dan de standaard zetels en wat extra steun bieden.
N DCT
Nog iets waar de Performance Package van geniet tegenover de standaard Hyundai i30 N: de mogelijkheid tot een robotbak met dubbele koppeling, hier N DCT genoemd. Het is een achtbak met schakellepels achter het stuur en enkele slimme functies om maximale prestaties te leveren onderweg of op het circuit. De vernieuwde i30 N is vanaf begin 2021 te koop, een prijs is nog niet bekend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!