Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / DCT voor gefacelifte Hyundai i30 N

Geschreven door Klaas Janssens op 22-09-2020

De gefacelifte Hyundai i30 N zal verkrijgbaar zijn met een gerobotiseerde achtbak met dubbele koppeling.

Begin dit jaar stak Hyundai de i30 in het nieuw, binnenkort volgt de facelift van de sportieve N-versie. In afwachting van het volledige verhaal vertelt de Koreaanse constructeur reeds dat de populaire hot hatch ook beschikbaar zal zijn met een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling. De N DCT gedoopte versnellingsbak telt 8 verhoudingen en heeft een speciale sportfunctie. Deze schakeloptie voegt niet alleen snelheid en gebruiksgemak toe, maar zorgt er ook voor dat de 2 liter-turbobenzine een hoger maximumkoppel krijgt. In overboost wordt het koppel gedurende 20 seconden verhoogt van 352 naar 377 Nm.

De beelden die Hyundai verspreidde, tonen het nieuwe koetswerkdesign van de i30 N. De voorzijde herken je aan het hertekende radiatorrooster, de verse lichtsignatuur en de gretiger naar koellucht happende voorbumper. De achterzijde wordt gedomineerd door twee vuistdikke uitlaatpijpen. Minstens even interessant zijn de wielen: de Hyundai i30 N krijgt gesmede 19-duimsvelgen die het onafgeveerde gewicht reduceren.

2020 Facelift Hyundai i30 N DCT-8

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten