Hyundai heeft twee vliegen in een klap geslaan. Ze moesten de motoren van de i40 sowieso updaten om te voldoen aan de nieuwe WLTP-standaarden, dus heeft de Koreaanse constructeur geprofiteerd van de timing om de sedan en de break op te frissen. De loopbaan van de i40 is dus een beetje verlengd. De ingenieurs hebben vooral heel het motorengamma naar Euro 6d-Temp normen gebracht.
Nieuwe diesel
Op vlak van dieselmotoren hebben ze besloten om een nieuw blok te plaatsen. Het gaat om een 1.6, die de 1.7 CRDi vervangt, met het NOx-filtersysteem op basis van AdBlue. Hij wordt geleverd in twee vermogensniveaus: 115 pk (met handbak met 6 versnellingen) en 136 pk (met handbak of gerobotiseerde 7-bak met dubbele koppeling). In de NEDC-cyclus gecorreleerd aan WLTP stoot de versie met 136 pk met DCT-bak 105 tot 115 gram CO2 per kilometer uit.
Benzine en grille
Het benzineaanbod is beperkt tot een 1.6 GDi met 132 en een handgeschakelde versnellingsbak. Hyundai kondigt een gecorreleerd NEDC-verbruik aan van 6,2 tot 6,7 liter per 100 km, ofwel 142 tot 153 g CO2/km. De nieuwe i40 valt op aan zijn hertekende grille. Verder, zoals elke facelift die die naam waardig is, zijn er de onvermijdelijke nieuwe velgen en kleuren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!