Op het salon van Brussel, in januari volgend jaar, onthult Isuzu zijn pick-up D-Max die de gebruikelijke facelift voor de helft van zijn carrière heeft ondergaan. Dit model, dat de verwachtingen van zowel professionals als avontuurlijke gezinnen invult, ondergaat esthetische en technische vernieuwingen.
Moderner
Qua design krijgt de D-Max een nieuwe neus met vooral een hertekend radiatorrooster, nieuwe projectiekoplampen met leddagrijlichten en hertekende mistlampen. De achterkant krijgt enkel nieuwe lichtblokken met ledtechnologie. Het interieur is dan weer wel helemaal herwerkt, met nieuw meubilair en een navigatiesysteem dat voortaan geïntegreerd is.
Downsizing
Het andere grote nieuws van deze facelift zit hem onder de motorkap. De constructeur ruilde zijn 2.5-dieselmotor in voor een nieuwe viercilinder van 1.898 cc. Dat blok ontwikkelt 164 pk, wat vergelijkbaar is met de oude 2.5, en een koppel van 360 Nm, terwijl het aan de Euro 6-uitstootnormen voldoet. De nieuwe 1.9 kan worden gekoppeld aan een manuele of een automatische zesversnellingsbak. Zijn capaciteiten blijven onaangeroerd: de D-Max biedt nog steeds een ontkoppelbare vierwielaandrijving en een sleepvermogen van 3,5 ton. Kortom, de pick-up D-Max blijft een werkpaard, maar hij wil ook een snuifje meer beschaafd zijn. We kijken er al naar uit om hem in januari te mogen ontdekken…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!