Mooi werk van Nissan dat, ondanks zijn hoge leeftijd, de GT-R nog niet opgeeft. Het bewijs is deze nieuwe update die zich opnieuw richt op de details, maar waarmee deze sportieveling kan blijven gelden als een van de meest efficiënte en explosieve wagens van het moment.
Betere turbo’s
Bij de verbeteringen zitten nieuwe turboladers voor de V6 van 3,8 liter. Daarmee kondigt Nissan een verbetering van 5% aan voor de respons bij lage toerentallen, ook al blijven het vermogen en het koppel identiek (570 pk en 637 Nm). En dat is nog niet alles: ook het beheer van de robotbak is verfijnd. Daardoor schakelt hij 0,15 seconden sneller in R-modus. Nog steeds op mechanisch vlak is het uitlaatspruitstuk verplaatst om onderhoud te vergemakkelijken. En we merken ook nieuwe uitlaatpijpen op in titanium.
Ook het chassis
De Nissan GT-R is al uiterst efficiënt, maar zou nu nog beter moeten zijn dankzij een herziene ophanging. De elektronische regeling van de ophanging is verzacht terwijl hij ook bijdraagt aan de stabiliteit in de bocht – alsof de GT-R nog niet stabiel genoeg was… De besturing is ook meer lineair en precies geworden volgens Nissan, en het monteren van een krachtigere rembekrachtiging helpt ook bij het efficiënter maken van het remmen. Al deze verbeteringen (zoals de herintroductie van de in het verleden zeer populaire kleur ‘Bayside Blue’ en de nieuwe 20 inch velgen) hebben natuurlijk ook een impact op de factuur. Het basismodel wordt nu verkocht voor €99.990.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!