Peugeot heeft de 308 herwerkt. De compacte berline en break uit Sochaux krijgen een herwerkt radiatorrooster dat beter aansluit bij de designweg die door de meest recente modellen van het merk is ingeslagen. De nieuwe grille met de dominant aanwezige leeuw staat boven een hertekende bumper. Het i-Cockpit in het interieur wordt voortaan gecombineerd met een aanraakscherm. Dat dient onder meer voor de nieuwe geconnecteerde 3D-navigatie die met TomTom Traffic werkt om verkeersopstoppingen te kennen.
Motoren
De Peugeot 308 GT diesel behoudt zijn 2.0 met 180 pk. Maar hij kan wel worden gecombineerd met een nieuwe automaat met acht versnellingen van Aisin. Daarmee kan het stop-start de motor al stilleggen bij 20 km/h zodat de laatste meters in vrijloop worden uitgebold. Lager in het gamma is de 308 de eerste Peugeot die gebruik mag maken van de nieuwe BlueHDi S&S met 130 pk, een viercilinder met SCR-uitlaatgaszuivering. Op benzine kreeg de PureTech-driecilinder met 130 pk een betere injectie, katalysator en partikelfilter. Hij wordt gecombineerd met een nieuwe manuele zesversnellingsbak. Voor alle motoren meldt de constructeur fier dat ze nu al voldoen aan de Euro 6c-uitstootnormen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!