De Peugeot 308 GTi heeft, net als de rest van het 308-gamma, recht op een verjongingskuur. Die vertaalt zich in een nieuw radiatorrooster en hertekende bumpers terwijl ook de motorkap nieuw is. De GTi herken je duidelijk aan zijn luchthappers, zijn 19-duimsvelgen met Michelin Pilot Super Sport-banden en zijn remsysteem met vooraan schijven van 380 mm en rode remzadels. Onderhuids doet de 308 GTi een beroep op een Torsendifferentieel met beperkte slip. De THP-viercilinder van 1,6 liter ontwikkelt nog altijd 270 pk en is gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. Daarmee flitst hij in 6 s van 0 naar 100 km/u. De GTi heeft (nog) geen recht op de nieuwe 8-trapsautomaat zoals die wel al te krijgen is op sommige dieselmotoren in het aanbod. Hij krijgt wel een nieuw touchscreen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!