Geen facelift van de Porsche 911 zonder vernieuwde GT3. En die zal je opnieuw kunnen krijgen als Touring, dus zonder die naar extra downforce hengelende, voortaan met een zwanenhals gezegende achtervleugel die weer wat efficiënter wordt. Helemaal nieuw is de mogelijkheid om die Touring-versie met volwaardige achterbank te bestellen.
Motorisch verandert er weinig, ook de vernieuwde Porsche 911 GT3 vertrouwt op een atmosferische 4 liter-boxermotor die 510 pk naar de achterwielen stuurt. Je schakelt via een handgeschakelde zes- of via een gerobotiseerde zevenbak, die profiteren van een kortere overbrengingsverhouding voor nog meer punch. Met PDK heeft deze 911 aan 3,4 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en om een topsnelheid van 311 km/u te halen, met handbak haalt dez Porsche zelfs 313 km/u.
LEES OOK Lees het testverslag van de Porsche 911 T-Hybrid
Dankzij allerlei van de hardcore RS overgenomen features, zowel wat de aerodynamica als de ophanging betreft, zou de vernieuwde Porsche 911 GT3 weer wat scherper moeten sturen, met extra efficiëntie en nog meer feedback. Je kan bovendien opteren voor een Weissach-pakket dat magnesium velgen en een lichtgewicht batterij bundelt met allerlei koetswerkpanelen uit CFRP, of voor de Leichtbau-optie die ook de GT3 Touring een stuk lichter maakt.
De Belgische prijs bedraagt 230.790 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!