Land Rover past deze winter zijn aanbod voor de Range Rover lichtjes aan. De luxe 4x4 krijgt onder meer een nieuw ‘dual view’ multimediascherm met een diameter van 10 duim. Je kan het startmenu naar eigen smaak instellen om zo meteen over je favoriete applicaties te beschikken. De Range Rover beschikt eveneens over nieuwe rijhulpen: een actieve rijvaksensor, een adaptieve snelheidsregelaar en een assistentiesysteem voor wie lasten sleept. De constructeur zelf heeft het over de mogelijkheid om semi-autonoom te rijden.
Naast het asfalt
Op de weg kan de Range Rover rekenen op de V6-benzine van 3 liter met 340 pk en 450 Nm, die reeds gebruikt wordt door Jaguar. Op ruw terrein kan de bestuurder de hulp inroepen van enkele hulpmiddelen. Zo heeft Land Rover de Low Traction Launch ontwikkeld die je helpt bij het vertrek op gladde ondergrond, in de modder of net op een ondergrond met veel rotsen. Het systeem grijpt in op het motorkoppel om doorslippende wielen te vermijden. Het All-Terrain Info Centre geeft alle praktische informatie weer over de gekozen instellingen en de status van de auto.
SVAutobiography Dynamic
Land Rovers departement voor speciale voertuigen (SV) heeft een nieuwe topversie voor de Range Rover ontwikkeld. De Range Rover 5.0 Supercharged met zijn V8 met 550 pk kan zo het SVAutobiography Dynamic logo dragen. Dat herken je onder meer aan de dubbelkleurige lederen binnenbekleding en de 21- of 22-duimsvelgen in lichtmetaal. De 4x4 krijgt een aangepaste chassisinstelling en motorsturing voor de V8 om beter in lijn te liggen met de Dynamic-badge. Met zijn Dynamic Response blijft hij stabieler in het bochtenwerk, terwijl Adaptive Dynamics tot 500 keer per seconde een analyse maakt van de koetswerkbewegingen om de ophanging af te stemmen op de staat van het wegdek en de rijstijl van de bestuurder.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!