Het grote nieuws van de Range Rover Sport zit hem in de productiestop van de dieselhybride omdat die wordt vervangen door de plug-in hybride P400e met 404 pk. De benzine-instapmotor is voortaan een 2.0-viercilinder met 300 pk, dezelfde als de motor die wordt gebruikt in de P400e. Aan het andere uiterste wint de V8-versie 15 pk om uit te komen op 525 pk. Ook de drukgevoede 5.0-V8 van de SVR gaat erop vooruit, van 550 naar 575 pk. Die 25 extra pk’s laten hem 0,2 seconden vlotter naar de 100 km/h sprinten, want daar heeft hij voortaan nog maar 4,3 seconden voor nodig. Op diesel valt geen nieuws te rapen, met een motorenpalet van 240 tot 340 pk.
Sleutelarmband en dubbel scherm
Uiterlijk blijft de facelift erg discreet, met een nieuwe lichthandtekening en, voor de SVR, duidelijk zichtbare elementen in koolstofvezel. In het interieur evolueert het dashboard, met nieuwe technologie. Zo hebben de wijzerplaten achter het stuur plaats gemaakt voor een volledig digitaal instrumentenbord. Ook op het stuurwiel zijn nieuwe bedieningsknoppen aangebracht. In de middenconsole zijn twee nieuwe aanraakschermen geïntegreerd naar het voorbeeld van de Range Rover Velar. En net zoals die laatste biedt de Sport voortaan een sleutelarmband aan. Die is waterdicht en klikt rond je arm zodat je de grotere sleutelmodules veilig in het afgesloten interieur van de auto kan achterlaten. De Range Rover Sport 2018 kan nu al worden besteld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!