Continental voerde in Duitsland een enquête uit, waaruit blijkt dat 71,9 procent van de ondervraagde vrouwen bereid zijn om mits overheidssubsidies een hybride auto te kopen, tegenover slechts 60,3 procent van de ondervraagde mannen. En zonder de fiscale voordelen of aankoopkortingen zijn er nog altijd meer vrouwelijke dan mannelijke geïnteresseerde klanten: 33,4 tegenover 25,2 procent (zie grafiek). In ieder geval zou 28,4 procent van de 1.000 ondervraagde Duitse automobilisten (mannelijk of vrouwelijk) bij de aankoop van een nieuwe auto hybride technologie overwegen.
De hybride auto is niet langer alleen bekend bij autoliefhebbers. Dit jaar herinnerden volgens het onderzoek van Continental 88,9 procent van de ondervraagden zich iets te hebben gezien of gelezen over deze technologie, tegenover 80 procent twee jaar geleden. Maar vooral was in 2007 slechts 61,6 van de vrouwen op de hoogte van deze aandrijftechnologie, terwijl nu 79 procent weet dat het gaat om de combinatie van een verbrandingsmotor met een elektromotor. Bovendien toont de studie aan dat het ecologische aspect belangrijker is voor vrouwen dan voor mannen, die rijplezier nog altijd belangrijker vinden. Al is het budget tegenwoordig nog altijd het belangrijkste element als het erop aankomt een nieuwe auto te kiezen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!