Het Koreaanse merk SsangYong (wat 'twee draken' betekent) beleeft zijn laatste jaren onder zijn huidige naam. Eigenaar Mahindra gaat voor een 'rebranding'. De informatie werd verspreid door de Indische websites Just Auto en indianautosblog en vindt zijn oorsprong in een Amerikaans interview uit 2014 met Pawan Goenka, de CEO van Mahindra. De groep heeft trouwens zopas een nieuw offensief gestart. Niet alleen qua investeringen in ontwikkeling en in de lancering van zijn nieuwe Tivoli, maar qua ambities. Mahindra wil de 'twee draken' namelijk in 2017 op de Amerikaanse markt brengen, maar vreest dat de naam SsangYong daar slecht in de smaak zal vallen. Daarom moet het kind een nieuwe naam krijgen, en die zal wereldwijd worden toegepast, dus ook in Europa en Azië, zelfs in thuisland Zuid-Korea.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!