DS Automobiles wil zich over de komende jaren wel degelijk onderscheiden van Citroën. En dat het merk het wil opnemen tegen zogeheten “premiummerken” is niet meer dan een publiek geheim. Precies om die reden herziet het merk zijn strategie, worden nieuwe verkooppunten uitgewerkt en worden de verkopers opgeleid in de wereld van luxe.
Aangepast netwerk
Yves Bonnefont, de grote baas van DS Automobiles, verklaarde in een interview dat hij gaf aan Automotive News Europe het volgende: “Wij beschikken over een netwerk dat veel te ruim bemeten is voor ons. Ik verkoop in Europa 65.000 voertuigen en heb dus geen nood aan een netwerk dat een miljoen auto’s per jaar kan versluizen.” Daarmee laat de grote baas verstaan dat hij enkel nog wenst te beschikken over gespecialiseerde verkooppunten die DS Automobiles beter in de markt zullen zetten.
Gloednieuwe opleiding
Naast de nieuwe positionering van het merk vindt Yves Bonnefont ook dat de verkopers moeten worden opgeleid in de methodes en gewoontes die eigen zijn aan kopers van topproducten. Daarom volgen deze verkopers al sinds een aantal maanden allemaal een stage van drie dagen bij juwelier Van Cleef & Arpels in Parijs. Wat de vernieuwing van het gamma zelf betreft, begint het echte werk eind 2017 met de commercialisering van de DS 7 Crossback. Nadien, zo beweert Yves Bonnefont nog, zullen er vijf andere modellen op de markt worden gebracht volgens een vast ritme van één model per jaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!