Hoewel Bugatti nu in handen is van Rimac en Porsche en zal profiteren van de expertise van de kleine Kroatische constructeur inzake elektrische technologie, zal het prestigemerk van de Volkswagen-groep zijn Franse roots behouden. Bugatti start een groot investeringsprogramma voor de ontwikkeling van zijn volgende modellen, die fakkel moeten overnemen van de Chiron-'familie'. Dat gaat gepaard met een uitbreiding van de ontwerp- en productiefaciliteiten van de Franse fabrikant in Molsheim.
LEES OOK – Bugatti spreekt zich uit over EV en SUV
Soutenir l’électrification
Hoewel het nieuwe gebouw van twee verdiepingen naast het bestaande Atelier zal worden gebruikt om te werken aan toekomstige geëlektrificeerde of elektrische auto's van Bugatti, zullen de uitgebreide faciliteiten ook worden gebruikt voor huidige projecten zoals de Bugatti Bolide of de Bugatti W16 Mistral. Het grootste deel van de activiteiten zal echter gericht zijn op de elektrificatie van het Bugatti-gamma. We weten nog niet of het prestigemerk zal kiezen voor een tussenfase met één of meerdere plug-inhybride modellen – zoals bijvoorbeeld de Lamborghini Revuelto – of dat Bugatti direct de sprong waagt door een nieuwe volledig elektrische auto aan te bieden. In beide gevallen zal het elektrische gedeelte profiteren van de expertise van Rimac, waarvan de Nevera onlangs een resem prestatierecords brak.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!