Fisker stevent duidelijk op een faillissement af nadat het bescherming tegen faillissement heeft aangevraagd onder de Amerikaanse wet Chapter 11. Hoewel het bedrijf afgelopen lente 75 procent van zijn personeel aan de deur zette, kan het zijn schulden niet afbetalen. Het investeringsfonds 'Hybrid Group' zou Fisker echter willen kopen. Die groep moet dan eerst de schuldenberg onder handen nemen voor het kan beslissen of het met de activiteiten verder gaat, namelijk het bouwen van de Karma. De productie van die elektrische luxeberline met rijbereikuitbreiding via een klassieke verbrandingsmotor ligt al 18 maand stil. Dat is in de eerste plaats de schuld van het falen van zijn batterijleverancier. Maar het bedrijf heeft ook te kampen met aanhoudende financiële problemen en gekibbel in de raad van bestuur, wat zelfs heeft geleid tot het opstappen van stichter Henrik Fisker in maart 2013.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!