General Motors houdt vast aan zijn naam en logo. Het nieuwe GM herrijst dus na amper veertig dagen uit zijn as en gaat weer uit "chapter 11", wat een absoluut record is. De Amerikaanse groep behoudt nog vier merken: Buick, Cadillac, Chevrolet en GMC. De nieuwe grote baas Fritz Henderson heeft echter duidelijk laten verstaan dat de loonmassa omlaag moet. Zo zouden in de Verenigde Staten alleen al van de 91.000 werknemers van eind 2008 maar 64.000 mogen overblijven tegen het eind van 2009. Slechts 34 van 47 fabrieken zullen eind 2010 nog actief zijn.
Het nieuwe GM zegt dat het beter naar zijn klanten wil luisteren. Het gaat een meer open communicatie hanteren, meer bepaald via de sociale netwerksite Twitter. Maar internetsurfers kunnen ook terecht bij "Tell Fritz", die het voor iedereen, klant of niet, mogelijk maakt om zijn mening aan de directie kenbaar te maken. Aan het hoofd van de communicatie- en marketingafdeling komt voormalig vice-president van GM Bob Lutz staan. Die had oorspronkelijk ontslag genomen, maar blijft dus toch bij de Amerikaanse groep werken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!