BMW en Ford zullen het ongetwijfeld met lede ogen aanzien, maar het Indische Tata Motors lijkt te slagen waar zij hebben gefaald: Jaguar en Land Rover zien de laatste jaren hun verkoopscijfers fors toenemen. Vorig jaar was het vijfde opeenvolgende groeijaar voor beide merken, die samen meer dan 462.000 auto's wisten te slijten. Dat maakt dat de verantwoordelijken voor 2015 luidop durven dromen van 500.000 auto's. Dat lijkt geen ijdele hoop, want sommige belangrijke afzetmarkten zoals China (28 procent) zijn gek op de producten van de Britse groep. Bovendien kunnen beide merken nog rekenen op de komst van diverse nieuwe modellen. Bij Jaguar komt eerst de compacte XE, gevolgd door de crossover F-Pace die is afgeleid van de conceptcar CX-17. Land Rover staat dan weer op het punt de Discovery Sport te lanceren, met een lijnenspel dat veel inspiratie haalde bij de Evoque. In België wist Jaguar in 2014 zo'n 1.000 auto's te slijten, maar Land Rover verkocht er 4,5 keer zoveel (4.500), waarvan meer dan de helft Evoques.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!