Een Lamborghini zonder hoogtoerige V10 of V12, dat is als een dame blanche zonder warme chocoladesaus. En dat weet de Italiaanse sportwagenbouwer ook. Daarom is Sant'Agata Bolognese op zoek naar een manier om ook na 2030 supercars te blijven bouwen met een klassieke verbrandingsmotor. Eerder kondigde Lamborghini aan dat het in 2023 overschakelt naar hybride aandrijfgehelen en ook 100% elektrische modellen staan intussen op de planning, maar net zoals Porsche kijkt Lamborghini naar synthetische brandstoffen om zijn teerbeminde verbrandingsmotoren zo lang als mogelijk in het gamma te houden. Dat zegt CEO Stephan Winkelmann.
-
Lees ook: de toekomstige modellen van Lamborghini
Maar of dat ook lukt, hangt grotendeels af van de productie van die e-fuels, in hoeverre die CO2-neutraal blijkt en in hoeverre de regelgeving uitzonderingen toelaat op het elektrische verhaal dat momenteel geschreven wordt. Lamborghini is niet de enige sportwagenbouwer die wat worstelt met de overgang naar elektrische wagens, ook Aston Martin en Ferrari staan voor diezelfde uitdaging. Maar het is geen doodlopend straatje, zoals bewezen wordt door de Rimac Nevera.
Bron: Welt am Sonntag
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!