2014 dreigt voor Opel een financieel zwaar jaar te worden, met de sluiting van de fabriek in Bochum, die 550 miljoen euro zal kosten. Niettemin houdt de constructeur vast aan zijn Drive!2022-plan uit 2012. In een update van dat tienjarenplan kondigt de constructeur ambitieus drie strategische prioriteiten aan. In de eerste plaats wil Opel doorgaan met de lancering van nieuwe producten, met de komende vijf jaar niet minder dan 27 nieuwe modellen en 17 nieuwe motoren. Met op kop natuurlijk de Corsa en de Astra, die volgend jaar een opvolger zouden moeten krijgen.
Ten tweede wil Opel ook zijn merkimago verstevigen, als emotioneel, toegankelijk en Duits merk. Daarvoor rekent Rüsselsheim onder meer op nieuwe technologieën, in navolging van wat we al zagen in de Adam en de Insignia. Zo wil Opel zich toespitsen op connectiviteit en vanaf 2015 van elke auto een Wi-Fi-hotspot maken. En ten derde wil Opel zijn marktaandeel vergroten. Voor heel Europa hoopt Opel op een aandeel van 8 procent tegen 2022 (tegen 5,8 procent nu); in Duitsland is het streefdoel 10 procent.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!