Om de interne concurrentie tussen Opel/Vauxhall en Chevrolet ongedaan te maken, heeft moederhuis General Motors beslist om het merk Chevrolet van de Europese markt te verwijderen vanaf 1 januari 2016. De Amerikaanse groep geeft echter wel aan dat nog enkele 'iconische' modellen op de markt zullen blijven. De Corvette blijft met absolute zekerheid naar Europa komen, maar voor de Camaro is nog geen beslissing genomen. Bovendien geeft GM aan dat Cadillac nog steeds wordt verdeeld en dat het in Europa zelfs zal worden versterkt. Het dealernetwerk wordt aangepast om te voldoen aan de naverkoopbehoeften van de Chevrolet-klanten. De strategische keuze hangt samen met de problemen die General Motors ondervindt op ons continent. De nodige herstructureringen zullen de groep echter wel nog 700 miljoen tot 1 miljard euro kosten in het laatste trimester van 2013 en het eerste trimester van 2014.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!