Momenteel hanteert Tesla een bijzonder scherpe prijzenpolitiek voor zijn elektrische modellen, waarmee de Amerikaanse autobouwer anticipeert op de razendsnel groeiende en steeds potentere concurrentie uit China. Want momenteel kijkt Elon Musk vooral naar het verkoopvolume, niet naar de bedrijfswinst.
LEES OOK Prijs batterijen daalt, maar enkel voor de Chinese constructeurs
Geholpen door de fikste prijsverlagingen op hun elektrische auto's verkoopt Tesla momenteel meer auto's dan het kan produceren, toch blijft de Amerikaanse constructeur terrein verliezen op de Chinese EV-constructeurs. Daarom wordt sterk ingezet op de verdere verhonging van de mondiale productiecapaciteit.
Vernieuwing Tesla-gamma?
Tegelijkertijd wordt ook getracht die productieprocessen goedkoper te maken, zodat de verkoopmarges aantrekkelijk blijven. Veel zal afhangen van de prijzen van de batterijen, want de accu's zijn momenteel het duurste onderdeel van een elektrische auto.
LEES OOK Preview: Tesla Model 3 facelift (2024)
Die auto's vragen intussen ook een update, want de Model S en de Model X draaien intussen een eeuwigheid mee. Ook de Model 3 en de Model Y zijn hun technologische voorspring intussen kwijt. Dan is er de Tesla Cybertruck, de elektrische pick-up die inmiddels twee jaar achterloopt op het oorspronkelijke schema. En de langverwachte baby-Tesla...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!