De prijzen van de Model 3, S en X gaan opnieuw veranderen. Na de aankondiging van een aanzienlijke prijsdaling (7%), heeft het merk aangekondigd dat de prijzen opnieuw met 3% zullen stijgen. De reden? Aanvankelijk was het de bedoeling om alle verkooppunten – de Stores – te sluiten en enkel nog via internet te werken. Maar Tesla zet een stap terug: sommige concessies worden opengehouden.
Contact houden met het publiek
De aankondiging van de sluiting van alle concessies – of Tesla Stores – kwam waarschijnlijk een beetje te snel. Tesla heeft zondag een persbericht vrijgegeven waarin het vooral uitlegt dat “een veel groter aantal Stores” operationeel zal blijven. Het gaat om filialen in “zeer zichtbare” gebieden waarvan sommigen zelfs moeten heropenen “met een kleiner team”. Er loopt een audit die zal zeggen welke Stores er zullen sluiten en welke open zullen blijven. Tenslotte zou “slechts” 50% van de Stores moeten sluiten.
Andere aanpak in de Stores
Vanaf nu zullen klanten ook anders worden benaderd. Er zal een grotere focus zijn om digitaal, omdat er wordt voorgesteld om een auto rechtstreeks op de smartphone te bestellen. En om het aantal testritten te verminderen dat door personeel wordt vergezeld, heeft Tesla een retourbeleid geïmplementeerd. Klanten hunnen hun voertuig binnen 7 dagen of 1000 mijl (1600 km) terugbrengen als ze niet tevreden zijn. Er zullen wel nog altijd demonstratievoertuigen beschikbaar zijn, net als stockwagens.
3% stijging, maar niet voor alles
Gezien de sluiting van de helft van de Stores, verlaagt Tesla zijn prijzen maar met 4% meer in plaats van de aanvankelijke 7%. De prijzen zullen wereldwijd opnieuw met 3% stijgen, maar enkel voor de duurste modellen van de 3, S en X. Uiteraard mag het instapmodel van de Model 3 van $35.000 niet worden beïnvloed.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!