Een heleboel constructeurs gebruiken de min of meer gedwongen overstap naar een elektrisch gamma om een nieuwe designtaal te ontwikkelen. Zoals Robin Page (51) bij Volvo, die tekende voor het ontwerp van zowel de kleine EX30 als van de grote EX90. En dat is zijn oude werkgever niet ontgaan, want Page keert terug naar Bentley, waar hij van 2001 en 2013 verantwoordelijk was voor het interieurdesign - voor modellen zoals de Continental GT en de Mulsanne.
In Crewe krijgt Robin Page dezelfde opdracht als in Gotenburg, want als het nieuwe designhoofd moet hij de elektrische Bentley-modellen van de toekomst vormgeven. Een belangrijke taak, want 70% van de huidige Bentley-rijders zou uitkijken naar een elektrisch model.
Intussen bij Volvo
Bij Volvo was Robin Page wel op een zijspoor beland na de aanstelling van Jeremy Offer, die sinds januari 2023 verantwoordelijk is voor het design van de Zweedse constructeur. Tot zijn overgang naar Bentley fungeerde Page als Senior Advisor. Opmerkelijk: Jeremy Offer is een industrieel designer zonder ervaring in de auto-industrie.
Intussen bij McLaren
De overstap van Robin Page van Volvo naar Bentley heeft ook gevolgen voor Tobias Sühlmann, die Andreas Mindt pas in januari 2023 verving als designhoofd bij de Britse autobouwer. Nu hoeft Sühlmann evenmin met de vingers te draaien, want hij schopt het dan weer tot designhoofd van McLaren. Hij vervangt er Robert Melville, die intussen aan het werk is voor de Saoedische start-up Ceer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!