30 jaar onderzoek en bijna 10 jaar ontwikkeling: Lamborghini had er duidelijk wat voor over om de techniek van het “Forged Composite” onder de knie te krijgen. Dit nieuwe materiaal op koolstofvezelbasis maakt het mogelijk om auto’s lichter te maken – voor de toekomstige Huracan wordt gesproken van een gewichtswinst van 41 kilo. Al in 2010 pakte een conceptcar – discreet – uit met Forged Composite: de opvallende Sesto Elemento. Verder vinden we dit materiaal ook in de Diablo Octane-drivers (golfclubs) van het merk Callaway. Het materiaal is dan ook samen met Callaway Golf Company ontwikkeld.
Gemakkelijk te maken
Lamborghini heeft dit Forged Composite al gebruikt als afwerking in bepaalde versies van de Aventador en de Veneno. Het extreem lichte materiaal is nu echter voldoende uitgerijpt voor algemeen gebruik. Het is stijver en even dicht als titanium en is bijzonder flexibel. Bovendien geeft Lamborghini aan dat de gietcyclus ervan slechts 3 minuten duurt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!