Bij Singer houden ze niet van waterkoeling… De Amerikaanse tuner is namelijk gespecialiseerd in de restauratie van Porsche 911’s met luchtgekoelde motoren. Voor zijn jongste blok heeft Singer samengewerkt met Williams Advanced Engineering en Hans Mezger, een legendarische voormalige Porsche-ingenieur en de vader van de zescilinder van het merk. De ontwikkelaars zijn vertrokken op basis van de 3.6-zescilinderboxer van de Porsche 911 uit 1990. Die is vergroot tot 4,0 liter en uitgerust met onder meer een nieuwe smering, cilinderkoppen met 4 kleppen per cilinder met titanium klepstelen en 4 nokkenassen. Ook de uitlaat is in titanium gemaakt.
9.000 o/m
Na alle aanpassingen ontwikkelt deze oude atmosferische vierliter 500 pk, dus identiek hetzelfde vermogen als de atmosferische 4.0 met waterkoeling van de gloednieuwe Porsche 911 GT3. En bovendien haalt deze vintage-motor tot 9.000 o/m. Die zouden we maar wat graag eens uit volle borst horen brullen. En dat is nog maar het begin, want Singer geeft aan dat deze motor de eerste vrucht is van zijn samenwerking met Williams…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!