Het Amerikaanse magazine Forbes heeft een onderzoek gevoerd naar de auto's met het meest trouwe cliënteel. De eerste podiumplaats gaat naar de Range Rover: bijna één op twee van zijn huidige klanten (48,8 procent) zou opnieuw voor hetzelfde model kiezen. Op de tweede plaats vinden we de Mercedes S-Klasse, met 46,6 procent terugkerende klanten. Het brons is voor de eerste Amerikaan: de Lincoln MKZ (44,8 procent).
Luxe werkt
Dat het klassement wordt aangevoerd door luxewagens, is niet echt een verrassing, aangezien die merken steeds inventiever worden in klantenbinding, via bijvoorbeeld unieke en soms dure ervaringen, die blijkbaar hun vruchten afwerpen. Daarnaast telt de toptien ook enkele verrassingen, zoals de Nissan Leaf (44 procent), de Kia Soul (42 procent) en zelfs de Subaru Forester (41 procent), die bij ons maar een schaduwrol speelt...
Het klassement van Forbes
-
Range Rover (48,8 procent)
-
Mercedes S-Klasse (46,6 procent)
-
Lincoln MKZ (44,8 procent)
-
Mercedes Sprinter 2500 (44,8 procent)
-
Nissan Leaf (44 procent)
-
Dodge Ram 1500 (42,9 procent)
-
Lexus RX (42,7 procent)
-
Hyundai Genesis (42,5 procent)
-
Kia Soul (42 procent)
-
Subaru Forester (41 procent)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!