Het Chinese Nio wil vermijden dat het succes van zijn elektrische auto's gecompromitteerd wordt door het rijbereik van zijn modellen. Dat leidde reeds tot wisselstations voor batterijen, zodat EV-rijders niet aan een laadstation moeten wachten tot het accupakket weer bijgeladen is. De Chinese constructeur staat bovendien in polepositie voor de introductie van solid-statebatterijen.
LEES OOK Lees onze review van de Nio ET7
Maar ook de CTP-batterij van de Nio ET7 Ultra Long Range schrapt range anxiety uit het woordenboek. Het gaat om een accupakket met een capaciteit van 150 kWh dat gebruik maakt van zogeheten cell-to-packtechnologie (met compacte cellen met een energiedichtheid van 360 Wh/kg). Topman William Li overbrugde de 1.044 kilometer tussen Shanghai en Xiamen op een batterijlading. Bij aankomst had de Nio ET7 nog 3% aan accucapaciteit over.
LEES OOK Nio verliest rechtzaak omdat het afgekeken heeft van Audi
Ook leuk om weten: de reistijd bedroeg 12,4 uur, de gemiddelde snelheid bedroeg 83,9 km/u en 957 van de 1.044 afgelegde kilometers legde de Nio ET7 Ultra Long Range af in zijn semi-autonome rijmodus "Assisted Driveing NOP+". Het batterijpakket van 150 kW is productierijp en zal dus ook aangeboden worden in de Nio-modellen die naar Europa komen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!