Het grootste nadeel aan de Jaguar I-Pace? Dat was waarschijnlijk zijn laadvermogen, want door zijn monofasig systeem zat de batterij veel trager vol dan bij concurrenten Tesla Model X of Audi e-tron. Maar dat is dankzij deze modeljaarupdate verleden tijd, want de I-Pace kan nu ook rekenen op driefasestroom. Opladen aan een wallbox kan nu tot 11 kW, waarmee zijn batterij van 90 kWh volgeladen is in 8:36 uur. Snelladen kan tot 100 kW.
Pivi Pro
Een andere welkome update bevindt zich in het interieur. De vernieuwde I-Pace is het eerste model van Jaguar dat het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem krijgt. Het systeem zou een stuk sneller te bedienen zijn dankzij de krachtigere processor en de vernieuwde menustructuur, die het aantal kliks om bijvoorbeeld de navigatie in te stellen halveert. Bovendien maakt het navigatiesysteem gebruik van machine learning, waardoor hij routes mettertijd kan optimaliseren en zelfs leert om geen spraakinstructies te geven op bekende wegen.
De 4G-modem aan boord kan worden gebruikt als WiFi-hotspot en dient ook om de laadstations (met prijzen) in de buurt te tonen en voor muziekstreaming via Spotify of Deezer. De auto kan er ook software-updates over-the-air mee downloaden en installeren, waardoor het infotainmentsysteem, het batterijmanagement en het opladen vanop afstand kunnen worden bijgewerkt.
Bright Pack
Verder krijgt de I-Pace nog wat nieuwigheden mee zoals een Bright Pack, dat grijze en chromen accenten legt op het exterieur. Er zijn ook enkele nieuwe kleuren en velgen om uit te kiezen, terwijl inzittenden kunnen genieten van een verbeterd luchtfiltersysteem dat ook fijne deeltjes tegenhoudt. Het optionele Meridian 3D Surround-systeem krijgt twee extra speakers, de 3D-surroundcamera is verbeterd en tenslotte krijgt de elektrische Jaguar ook een elektronische achteruitkijkspiegel als het zicht naar achteren belemmerd is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!